Basis beroepsgerichte leerweg/ Kader beroepsgerichte leerweg
Voor leerlingen binnen deze leerweg is het belangrijk dat ze naast een stuk theorie, veel tijd krijgen om te leren via praktische opdrachten.
BK
- Mentor centrale rol
- Structuur
- Vaardigheden
- Verbinding met de praktijk
- Maakwerk op school
- Uitgebreid LOB-programma (Loopbaanoriëntatie & Begeleiding)
Leren
Van de mentor krijgen ze hulp bij het plannen van hun leer- en maakwerk en het verder ontdekken van hun talenten. Tijdens de theorielessen maken we een verbinding met de praktijk. Daarnaast zetten we in op vaardigheden als Microsoft Office 365, lerenleren en hoe maak ik een verslag.
Het maakwerk gebeurt op school. Leerlingen werken met weektaken en planners. Kan een leerling voor een vak meer aan, dan bieden we uitdaging in de eigen klas aan.
Deze groep leerlingen hebben baat bij de kleinschaligheid van de school. Waar wij de leerlingen goed leren kennen en we ze kunnen ondersteunen en stimuleren op een manier die bij hun past.
Activiteiten
Er zijn gedurende leerjaar 1 en 2 meerdere buitenschoolse activiteiten. Elke leerling neemt twee keer per jaar deel een atelierweek met diverse workshops, lessen en activiteiten aan de hand van een thema.
LOB-programma en vervolgopleiding
In het tweede jaar volgen de leerlingen een uitgebreid LOB-programma (Loopbaanoriëntatie en begeleiding). Deze loopbaanoriëntatie en begeleiding is bedoeld om leerlingen te helpen bij het maken van een passende keuze voor één van de profielen in de bovenbouw van het vmbo. Er zijn praktische opdrachten, kennismakingsmiddagen met de bovenbouw op locatie, bedrijfsbezoeken en gastlessen om de leerling hierbij te ondersteunen. Zowel bbl als kbl zijn praktische leerwegen en bereiden voor op het beroepsonderwijs, het mbo.
Zie ook: meer over ons onderwijsaanbod