Voorstelling Wat doe jij? roept vragen op

11 apr

Begin april bezochten de leerlingen van klas 1 en 2 op school de voorstelling ‘Wat doe jij?’ Deze voorstelling is een vorm van ‘Inspringtheater’, waarbij de leerlingen de mogelijkheid hebben zelf ‘in te springen’ om een sociale situatie te veranderen. Ze werden daartoe uitgenodigd door de spelleider. De spelleider vroeg aan het publiek: ‘Wat doe jij?’ of ‘Hoe zou jij reageren als er zoiets gebeurt?’ De leerling die een voorstel had, wordt uitgenodigd dat meteen te laten zien.

Voorstelling Wat doe jij?

Groepsdruk, pesten en meelopen: is dat oké?

De scènes gaan steeds over de praktijk in de klas: over pesten en meelopen, over de baas spelen, manipulatie. En over de positie van de eenling die onder druk staat van de groep. Leerlingen worden uitgenodigd na te denken over hun eigen gedrag en dat van hun groepsgenoten. Want het gaat niet alleen om: ‘Wat doe jij?’, maar ook om: ‘Wat doen wij?’


Voorstelling wat doe jij?


Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Kom meer te weten over welke cookies we gebruiken of pas ze aan onder instellingen.

Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Privacy overzicht
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
Ingeschakeld Uitgeschakeld